Fem una mica de memòria i recordem tot allò que els estudiants de 4t. d'ESO heu après i heu de saber en acabar els vostres aprenentatges.
Recordeu que l'examen és competencial i que incidirem especialment en una expressió escrita correcta: adequada, coherent, cohesionada i correcta ortogràficament i gramaticalment. No oblideu, no obstant això, les lectures i els continguts que sobre literatura catalana hem treballat durant aquest curs.
Així que: preneu-ne bona nota i ànims!!
1.
1 Que l’alumne-a sigui capaç d’expressar i comunicar missatges orals
i escrits amb adequació, coherència i cohesió i amb correcció ortogràfica i
gramatical.
2.
Que sigui capaç d’informar sobre un tema determinat.
3.
Que sigui capaç d’escriure i comprendre textos ,extrets de la
vida quotidiana, bàsics per a la vida adulta.
4.
Que sigui capaç de reflexionar i donar opinions argumentades, ja
sigui per escrit o oralment.
5.
Que conegui els principals autors/es i períodes tant de la literatura catalana com de la
literatura universal i de les obres més representatives de la nostra cultura literària.
6.
Que sigui capaç de reflexionar i donar opinions critiques
raonades (oralment i per escrit) a partir de la lectura de textos literaris i/o
clàssics.
7.
Que sigui capaç de valorar el fet literari i d’expressar tant la
seva valoració com de comentar-lo literàriament, tot seguint una estructura
establerta.
8.
Que
valori, d’acord amb la sensibilitat pròpia, les aportacions de les lectures
literàries, tot demostrant criteri personal i un cert grau d’autonomia.
9.
Que utilitzi estratègies pe analitzar i representar gràficament
les idees bàsiques d’un text.
10.
Que
llegeixi les obres programades de literatura catalana i/o literatura universal.
11.
Que
utilitzi correctament la morfología i la sintaxi de la llengua catalana en les
seves produccions escrites i orals.
12.
Que
comprengui l’estructura sintàctica de la llengua catalana i sigui capaç
d’analitzar-la.
13.
Que
reconegui les categories gramaticals dels mots de la nostra llengua i les seves
funcions sintàctiques.
14. Que utilitzi diferents editors digitals per produir textos i exposar
treballs i idees.
15. Que utilitzi recursos TIC tant per a rebre com per a
emetre informacions (blocs, planes web, wikis…) i que conegui diferents
programes d’edició i producción d’informació (glogster,movie-maker, prezi…)
16.
Que comprengui, valori i respecti la diversitat lingüística de la
nostra terra .
17.
Que conegui els factors històrics i lingÜístics que
han donat lloc a les diferents
varietats dialectals/geogràfiques de la
llengua catalana.